Sayfalar

22 Şubat 2014 Cumartesi

şapka toka yapımı

gene evde canım sıkılırken her zaman yaptığım şeyi yapmaya karar verdim ve açtım bilgisayarımı başladım beğendiğim sitelerimi gezmeye:) kartondan şapka motifi yapan bir videoya rastladım ve aklıma bu şapkayı tokaya çevirmek geldi. 

malzemelerimiz: plastik şişe kapağı, krem kutusu kapağı(yada o boyutlarda herhangi bir yuvarlak obje),
karton, akrilik boya(ben yeşil seçtim), toz sim, ince kurdele, tutkal, tel toka, istediğiniz renk tül, makas, boya fırçası, yapıştırıcı
büyük krem kutusu kapağı ile ölçülendirdiğimiz kartonumuzu kesiyoruz. 
kestiğimiz kartonun üstüne pet şişe kapağımızı tutkal yardımı ile yapıştırıyoruz. isterseniz uhu,silikon gibi yapıştırıcıda kullanabilirsiniz. kurumasını bekliyoruz.
seçtiğimiz akrilik boyamız ile boyuyoruz ve boyamız yaşken daha üstüne simlerimizi döküyoruz. sim miktarı az geldiyse gözünüze kuruduktan sonra tutkal sürüp gene sim dökebiliriz.
güzelce boyadığımız şapkamızı süslemek için kurdelemizi şapkamızın boyutunda kesip yepışacak yerlerine yapıştıcı sürüp resimdeki gibi yapışmasını sağlıyoruz.
sizin belirlediğiniz boyutta (ben 10x10 cm yaptım) kare şeklinde kestiğimiz tülümüzü tam ortasından tutup yapıştırıcı sürüp yapıştırıyoruz resimdeki  gibi yapıştırıyoruz. 
sıra geldi tokamızı monte etmeye:) tokanın saçımızın üstüne gelen az bir kısma sürdüğümüz yapıştırıcıyı şapka ile buluşturuyoruz. veeeeeee işte karşınızda yeni tasarım tokanız.

isterseniz bunu taçlarınız da da kullanabilirsiniz. kolay gelsin hanımlar.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder